• کوشش در جهت استیفای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی اعضاء از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به منظور نیل به اهداف انجمن.
  • جمع آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‌های مربوط به برندسازی و تقویت برندهای فعال در ایران.
  • برنامه ریزی برای تامین نیازهای صنفی ، آموزش، توسعه و گسترش فعالیت ها.
  • کوشش در ارتقای بهره وری منابع، ارائه خدمات و انتقال نوآوری تکنولوژیک روز در رابطه با برندسازی
  • سعی در بهبود کیفیت خدمات یا بررسی، شناخت و استقرار روش‌های نوین کنترل کیفیت.
  • کوشش برای هماهنگی در امور آموزش، ارتقای مهارت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز، همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط برای انجام آموزش های مربوط به حفاظت فنی و بهداشت کار.
  •  انجام تحقیقات لازم و ارائه نظر مشورتی و حقوقی در خصوص تهیه لوایح و طرح‌های مربوط به قوانین حقوق معنوی، کار و تامین اجتماعی و مسائل رفاهی و حقوق قانونی مالکین حقوق معنوی به مراجع ذیربط.
  • همکاری در جهت تأسیس، تقویت و گسترش شرکتهای تعاونی وصندوق قرض الحسنه مرتبط با وظایف انجمن صنفی به منظور برخورداری اعضا از تسهیلات بیشتر برای فعالیت در امور برند سازی و افزایش توان رقابتی برندها.
  •  حمایت ودفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای اعضاء از طریق ارائه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان های دولتی و ملی نسبت به هدف های انجمن.
  • همکاری با سایر تشکل‌های صنفی در هر زمینه ای که فعالیت آنها بتواند منجر به تقویت فعالیت برندها و انجام امور مربوط به برندسازی شود و انجام سایر وظایف و اختیاراتی که به موجب مقررات قانونی بر عهده انجمن های صنفی قرار داده شده یا خواهد شد.
  • قبول مسئولیت و همکاری با وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادهای رسمی در انجام وظایف و تکالیفی که این دستگاه ها به انجمن های صنفی محول می‌کنند و آمادگی برای ارائه مشورت‌های لازم به آنها.
  • ایجاد ارتباط با تشکل‌ها و سازمان‌های مرتبط با وظایف انجمن های صنفی یا کانون های مربوط در داخل کشور در چارچوب فعالیت‌های صنفی و قوانین و مقررات کشور.
  •  شرکت در مذاکرات حرفه ای با سایر سازمانهای کارفرمایی ذیربط مشمول قانون و انعقاد پیمان‌های دسته جمعی با سازمان‌های کارگری.
  • تلاش در جهت ارزش گذاری معنوی برندها
  • تلاش در جهت عدم قیمت گذاری محصولات برندها
  • تلاش در جهت نمایش مناسب محصولات برندها در جامعه
  • تلاش در جهت حمایت های هزینه ای از تبلیغات
  • تلاش در جهت پذیرش ارزش معنوی برندها جهت تضامین در بانک ها
  • حمایت از صنعت برندسازی در حوزه پوشاک و امور مربوط به آن و همچنین حمایت از ایجاد فرآورده های لازم و ضروری برای برند‌سازی و تقویت برندهای فعال در صنعت پوشاک
  • سعی در بهبود کیفی تولیدات کارخانجات و واحدهای تولیدی برندهای پوشاک کشور
  • کوشش در معرفی برندهای پوشاک کشور به بازارهای داخلی و بین المللی.
  • ترغیب اعضاء انجمن و نیز سایر برندهای پوشاک فعال در ایران به اجرای مقررات و ضوابط و استانداردهای ملی و بین المللی.
  • ایجاد بانک اطلاعات از برندهای پوشاک ایران در زمینه های مرتبط با اهداف و وظایف انجمن.
  • تشویق و حمایت از سرمایه­گذاری در امر برند سازی و تبعیت از استانداردهای جهانی برند سازی و فراهم آوردن فرصت­ها و امکانات لازم برای صاحبان و مدیران صنایع پوشاک  و برندهای فعال در این حوزه به منظور ایجاد ارتباط تفاهم و مبادله اطلاعات و تجربیات خود با یکدیگر.
  • ایجاد تسهیلات لازم برای آموزشهای مورد نیاز اعضاء به طور مستقل یا با‌کمک سازمانهای دولتی یا غیردولتی
  • ایجاد هسته های مشاوره و پژوهش در راستای کمک به همه نیازهای برندسازی در صنعت پوشاک  کشور به ویژه ایجاد و راه اندازی نمایش های مد بر اساس قوانین موجود.