اخبار

 حضور انجمن ویژندهای پوشاک کشور در کمیسیون ملی نشان(برند) تجاری

 حضور انجمن ویژندهای پوشاک کشور در کمیسیون ملی نشان(برند) تجاری

 حضور انجمن ویژندهای پوشاک کشور در کمیسیون ملی نشان(برند) تجاری

 جلسه کمیسیون ملی نشان (برند) تجاری با دعوت دفتر خدمات و کسب وکار با مدیریت جناب آقای اسدی از انجمن ویژندهای پوشاک کشور و مدیران مربوطه از وزارت امورخارجه و وزارت جهاد کشاورزی و وزارت دادگستری و وزارت بهداشت و درمان، وزارت آموزش پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی و اداره ثبت و اسناد و املاک کشور، سازمان ملی استاندارد ایران و اتاق تعاون ایران و اتاق اصناف ایران و اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران در روز سه شنبه مورخ 05/10/1402 راس ساعت 10 در ساختمان صنعت ، معدن و تجارت آغاز شد.

دستورهای جلسه که مورد بحث و ارزیابی قرار گرفتند:

1.بررسی پیش نویس “دستورالعمل نحوه ترویج و توسعه نشان (برند) تجاری ملی و بین المللی”

2.بررسی پیشنهادات انجمن ویژندهای پوشاک کشور در خصوص حمایت از برندینگ پوشاک ایرانی.

3.بررسی دستورالعمل نحوه نشانه گذاری محصولات دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاثیر آن بر نشان (برند) تجاری و یا بازار واحدهای دارای نشان استاندارد.

     برخی موضوعات مورد بررسی شده انتخاب و تفکیک نام طرح موضوع ” نام تجاری ، برند ، ویژند ” هست که اتفاق جمع همگی بر تفکیک تعریف واقعی و با رعایت معادل سازی فارسی واژه ها از نام تجاری ، برند ، ویژند مورد بحث ارگانها و سازمان ها قرار گرفت.

     جناب آقای اصفهانیان در خصوص بررسی دقیق و لحاظ قرار داد فرق نام تجاری که در شروع کسب و کار ثبت می شود و طی فرایند های کسب و کار با زحمات زیاد باعث رشد نام تجاری می شود و آن نام تجاری دیگر نام تجاری نیست بلکه تبدیل به برند می شود لذا جایگاه بهتری در صنعت کشور پیدا کرده و نباید دیگر از نام تجاری استفاده نمود و معادل سازی واژه فارسی برند معادل آن ویژند می باشد که تقدم بر نام های دیگر دارد.

    لذا قرار شد تا دستگاه های مربوطه پیشنهاد خود را جهت نام گذاری درست تا یک هفته برای دفتر خدمات و کسب وکار ارسال نمایند.

     در ادامه جلسه ، بررسی کارگروه های مختلف با 6 عنوان جهت بهبود فعالیت های کمیسیون تشکیل و تقسیم وظایف برای وزارت خانه ها و سازمان ها شکل گرفت و قرارشد این کارگروه ها از ظرفیت انجمن ها نهایت استفاده ببرند.

     با اتفاق نظر همه افراد حاضر در جلسه پیش نویس دستورالعمل جهت ارزیابی نظرات به اعضا کارگروه تدوین آیین نامه ها و سیاستگذاری به ریاست قوه قضایه ارجا شد و قرار شد تا دو هفته آینده پیشنهادات خود را برای دفتر خدمات و کسب وکار ارسال نمایند.

     در ادامه جلسه جناب آقای دکتر اسدی از فعالیت های شایسته و ارزشمند انجمن ویژندهای پوشاک کشور تقدیر و تشکر کردند و جناب آقای اصفهانیان توضیحات اجمالی در خصوص مطالعه بازار صورت گرفته در موضوع عادت خرید و مصرف پوشاک و مشارکت ویژندهای کشور و فعالیت های گسترده انجمن و به صمع و نظر مسئولین رساندند. در ادامه آقای اصفهانیان نوید مطالعه بازار جدیدی برای صنف پوشاک کشور دادند و مورد استقبال فوق العاده مسئولین محترم قرار گرفت و قرارشد نتیجه مطالعه بازار از این پس توسط انجمن برای کلیه سازمان های مربوطه ارسال شود.

     در ادامه جناب آقای دکتر اسدی پیشنهادهای از پیش ارسال شده انجمن ویژندهای پوشاک کشور را الگویی برای کلیه صنوف دانسته و خود ایشان کلیه مباحث مطرح شده را در جلسه مورد بررسی قرار دادند و قرار شد این پیشنهادات برای حضور انجمن ویژندهای پوشاک کشور در کمیسیون ملی نشان(برند) تجاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *