مد و پوشاک

جایگاه استایلیست در برندهای پوشاک

جایگاه استایلیست در برندهای پوشاک

در دنیای امروزه،  با وجود رسانه های اجتماعی توجه مردم به خودشان و تصاویری که از خود به اشتراک میگذارند بسیار بیشتر از قبل شده است، آن ها تصاویری از خود،رژیم زیبایی روزانه خود،فیلم های خرید و رقص آپلود میکنند. به دلیل تاثیر روزافزون رسانه های اجتماعی آن ها همیشه میخواهند بهترین ظاهر خود را داشته باشند و به نمایش بگذارند.آن ها به تصویر آگاه شده اند و شروع به توجه بیشتر به مراقبت های شخصی کرده اند.

انسان هایی که با وجود رسانه های اجتماعی به این امر مهم دست یافته اند، دغدغه این افراد در مرحله بعد، این است که از کجا و چه برندی محصولات مورد نظرشان را بخرند و لباس هایی که بیشتر با روحیات و شخصیت و اندام و رنگ پوستشان هماهنگ است کدام ها  هستند؟

شاید یک استایلیست برای افراد یک یا دو نسل گذشته(نسلx وy) بتواند مشاوره و خدمات استایلینگش را انجام دهد و به آن ها کمک کند تا لباس مورد نظر را تهیه کنند اما نکته اینجاست برندهای پوشاک برای نسل جوان (نسلz)چه باید بکنند ؟ که از همه چیز آگاه هستند و بسیار مسلط به سلایق و علاقه مندی هایشان؟

جواب در مارکتینگ و برندینگ و نحوه ی تبلیغات آن ها نهفته است و باز به رسانه های اجتماعی که بخشی از هویت این نسل جدید به شدت باهوش است میرسیم که تصاویری که برندها از محصولاتشان به اشتراک میگذارند بسیار مهم می باشد. از این رو، وجود استایلیتی که هم به هویت برند آگاه باشد و هم به روحیات این نسل باهوش تسلط داشته باشد  در کنار برند پوشاک و طراح لباس بسیار ضروری است.

در اینجا شاخه ای از استایلینگ که به آن کامرشال استایلینگ (commercial styling)گفته می شود و فرد انجام دهنده آن را کامرشال استایلیست(commercial stylist) میگویند بسیار مهم میشود. این استایلیست برای برندهای مختلف لباس یا خانه های مد کار میکند  و وظایف اصلی آن ها ارایه توصیه های صحیح مد از جمله اینکه  چه آیتم های لباسی در روند عکاسی باشد ،کدام اکسسوری ها را با آیتم های لباس میتوان ست کرد و به غیر از آگاهی از روند و دانستن طرح های اولیه برای انتقال و نمایش ایده های خلاقانه خود به مخاطب، میتواند با ترکیب و ست کردن لباس ها و اکسسوری ها به هر تصویری جان بدهد، به طور کلی انتخاب مناسب ترین قطعات از مجموعه ها و محدوده ها برای عکس برداری محصول ، خرید لوازم جانبی برای پروژه و نظارت بر روند عکاسی از وظایف اوست.

برای پروژه عکاسی از محصولات یک برند، انتخاب مدل مناسب با هویت برند بسیار اهمیت دارد . انتخاب مدل مو و آرایش مناسب باید به خوبی با  لباس ، پارچه و لوازم جانبی هماهنگ باشد. مثلا یک لباس ساده مشکی را به مدل های زیادی میشود استایل کرد.اضافه کردن حتی یک کمربند ساده ، هیجان زیادی را به لباس می افزاید. نشان دادن طرح های ایجاد شده توسط دیگران به بهترین حالت ممکن و خلق برترین تصویر و حتی ارتباط دادن یک لباس با حالت های روحی افراد، از بهترین اتفاق های ممکن برای برندهای پوشاک است که یک استایلیست می تواند رقم بزند.

از همکاری بین استایلیست با عکاسان، میکاپ آرتیست ها،کارگردانان و طراحان،بهترین تاثیر مد ایجاد میشود.

بعد از این همکاری و ایجاد تصویر مناسب برای لباس های یک برند، مخاطب به راحتی میتواند تصمیم به خرید آن محصول بگیرد و به فروش بیشتر برند منجر میشود.در واقع لباس پوشیدن ما،نحوه نشان دادن خودمان به دنیا مسیله ای بسیار مهم است. انتخاب مناسب ترین استایل به اعتماد به نفس و عزت نفس افراد کمک میکند.این باعث میشود شما درون یک جمع بتوانید متمایز باشید و هر آنچه درون شما اتفاق می افتد و وجود دارد را هم در ظاهر و بیرون خود به نمایش بگزارید. همیشه هم راستا کردن درون و بیرون انسان ها بسیار به ارتقای شغل و پیشرفت فرد کمک میکند. بهترین موضوع داستان سیندرلا است که در آن یک دختر فقیر و ساده دگرگون می شود و تبدیل به یک شاهزاده خانم می شود.این جادو و تاثیر یک ظاهر است.

به جرات میتوان گفت، استایلیست ها کسانی هستند که با ایجاد تاثیر بصری عالی و ایجاد روندها، تاریخ را خلق می کنند همانطور که به درستی در فرش قرمزها این اتفاق برای افراد مشهور و مدل ها می افتد.

 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *